Forum KOŚCIERZYNA-dirt street dh fr -forum dla rowerowych maniaków Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Serwis hamulca - Avid BB5

 
Odpowiedz do tematu    Forum KOŚCIERZYNA-dirt street dh fr -forum dla rowerowych maniaków Strona Główna » Warsztat Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Serwis hamulca - Avid BB5
Autor Wiadomość
Dafi
maniak



Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Serwis hamulca - Avid BB5
[link widoczny dla zalogowanych] - źródło. Są tam też foty do poszczególnych punktów.

Serwis Avid BB5 - posezonowy rentgen


Po całym sezonie zatrzymywania fury naszym hamulcom należy się wizyta w SPA. Dziś przedstawimy Wam poradnik jak krok po kroku przeserwisować Avidy BB5, jeden z najpopularniejszych mechanicznych hamulców tarczowych.

Avid BB5 jest prostym rowero-zatrzymywaczem więc i lista narzędzi długa nie będzie:
- klucz imbusowy nr. 2 oraz 5
- kluczyk 8mm Ew torx t25
- malutki płaski śrubokręcik
- szczypce
- szczoteczka do zębów lub sztywny pędzelek
- płyn czyszczący – ja użyłem takiego do czyszczenia felg samochodowych
- jakiś pojemnik, w którym będziemy moczyć części

Co do narzędzi, wystarczy zwykły rowerowy multi-tool

1. Zaczynamy od odkręcenia śrubki trzymającej linkę (ta srebrna) oraz śrubki regulacji linki aby ją wydostać. Następnie odkręcamy całość od amortyzatora.

2. Odkręcamy zacisk od adaptera.

3. Teraz śrubokręcikiem ściągamy czerwony kapselek z logo BB5 i oczom naszym ukazuje się śrubka, którą odkręcamy szczypcami lub palcami (u mnie poszło bardzo łatwo). Uwaga na sprężynkę którą można zarobić między oczy xD

4. Dobrze jest teraz zapamiętać mniej więcej w jakim kierunku ułożone są spłaszczenia na elemencie widocznym powyżej.

5. Za pomocą ampula nr2 wykręcamy robaczka z dźwigienki Wink

6. Kolej na klocki – aby j wydobyć wyciągamy zawleczkę (ta srebrna blaszka) po prostu ciągnąć ją do siebie np. szczypcami. Klocki powinny teraz spokojnie wypaść nam dołem.

7. Odwracamy teraz zacisk i kręcimy kółkiem w kierunku OUT aż wysunie nam się ta środkowa srebrna część na tyle aby dojść do niej kluczykiem.

8. Nadal kręcimy kółkiem w kierunku OUT – tym razem już kluczykiem tak, aby owe czerwone kółko nam zeskoczyło, ściągamy je.

9. Wykręcamy srebrny element do końca.

10. Odwracamy zacisk do góry nogami i wypychamy tłoczek (ten spłaszczony pręt, który był otoczony sprężynką) UWAGA! Znajdują się pod nim 3 metalowe kuleczki i łatwo je zgubić.

11. I oto przed nami znajduje się cud techniki dzięki któremu owy hamulec jest w stanie nas zatrzymać. Rozłączamy teraz oba jego elementy po prostu je odciągając.

12. Cały staff wrzucamy teraz do pojemnika (poza klockami – ja przynajmniej wolałem ich nie moczyć) i zalewamy środkiem czyszczącym. Jak już się odmoczą szczoteczka, szmateczka i jazda do czysta Smile

13. BB5 w rozsypce:

14. Czas poskładać to ustrojstwo – zaczynamy od zmontowania tłoczka, więc składamy obie jego części i wklejamy na smar kuleczki, smarujemy również trzonek i połączenie srebrnego talerzyka z tłoczkiem. Ja użyłem do tego towotu ale biały smar pewnie byłby lepszy. W tym miejscu chciał bym ostrzec przed nakładaniem jego zbyt dużej ilości – nie zawsze dużo znaczy dobrze. Zacisk podczas hamowania się rozgrzewa, smar zrobi się płynny i zaleje nam klocki – efekt murowany: drzewo zaliczone a klocki do wywalenia.

15. Wkładamy teraz tłoczek do zacisku i ustawiamy go tak jak było zanim się do niego dobraliśmy (patrz pkt. 4) instalujemy sprężynkę wraz z jej gumową osłonką. Zakładamy ramie, dokręcamy jego śrubkę i wkładamy kapselek.

16. Smarujemy gwint, wkręcamy krążek i zakładamy pokrętło.

17. Czas na adapter – bierzemy śrubę (tą dłuższą) i po kolei nawlekamy:
- podkładka płaska
- podkładka z brzuszkiem
- podkładka z wgłębieniem (tak aby z powyższą tworzyły przegub)
- zacisk
- podkładka z wgłębieniem
- podkładka z brzuszkiem (j.w.)
- adapter
I tak x2 z tym, że nie skręcamy ich lecz zostawiamy im luz

18. Wsuwamy klocki do zacisku okładzinami do siebie i wpychamy pomiędzy nie zawleczkę

19. Przykręcamy finalnie adapter do amortyzatora.

20. Przewlekamy linkę, regulujemy tylny klocek tak aby był wysunięty (chodzi o to żeby tarcza po zaciśnięciu hamulca nie dotykała zacisku lecz klocka) przykręcamy linkę tak aby klocki po zaciśnięciu klamki spokojnie łapały tarczę (upewniamy się przy tym, czy linka nie wypadła z prowadzenia w klamce). Zaciskamy klamkę i trzymając ją dokręcamy śrubki mocujące zacisk do adaptera. Resztę regulacji dokonujemy tylnym pokrętłem oraz naprężeniem linki.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:24, 12 Lis 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum KOŚCIERZYNA-dirt street dh fr -forum dla rowerowych maniaków Strona Główna » Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin